Beredskapstjenester
Securitas operasjonssentral er hjertet i alle våre leveranser. Alt av tjenester og leveranser koordineres via effektive applikasjoner, IT-infrastruktur og menneskene som jobber her. Operasjonssentralen er operativ 24/7 og videreformidler alarmer til utrykningstjenesten. Her er noen av sentralens viktigeste oppgaver:
De viktigste oppgavene på vår Operasjonssentral:
- Mottar og aksjonerer på alarmer
- Administrerer og fjernbetjener adgangskontroll og alarmanlegg
- Videreformidler meldinger via direkte telefonlinjer til nødetater
- Logger henvendelser fra kunden som kunden selv kan benytte videre i sitt HMS-arbeid
- Beredskapstelefon - sørger for riktig aksjonering og varsling ved kriser og nødsituasjoner for våre kunder
- Vakttelefon – tar imot og håndterer henvendelser på vegne av våre kunder etter kontortid. Det sikrer økt tilgjengelighet og kundeservice for deres kunder igjen
- Andre formidlings- og sentralbordtjenester for våre kunder. Eksempelvis viderekobles kundens telefon til oss etter stengetid
- Overvåker, bistår og dirigerer Securitas' egne vektere slik at de får best mulig forutsetninger for å løse oppgaver for våre kunder
Utrykningstjenesten
Utrykningstjenesten er den som sørger for at alarmer og tilkallinger operasjonssentralen mottar handles på.
I større byer går tjenesten ut på tilstedeværelse til alle døgnets timer, imens mindre steder har tjenesten tilgjengelig for innkalling 24/7.
Alle oppdrag innen utrykningstjenesten blir formidlet via Securitas sin operasjonssentral.
Oppdrag utføres både på bestilling og etter hendelser og utføres for kunder og/eller eget personell.
Securitas operasjonssentral
Securitas operasjonssentral er navet i alle våre leveranser og er operativ 24 timer i døgnet, 365 dager i året. Bli med inn en tur!