1. Bruk smarte systemer for adgangskontroll
Ved hjelp av smarte systemer for adgangskontroll kan du enkelt gi gjestene tilgang til hotellrommet. Nøkkelkortet kan enkelt kan sperres og ulike ansatte vil kunne få tilgang til forskjellige soner i tråd med jobbfunksjonene deres.
2. Adgangskontroll om kvelden og natten
Om kvelden og natten er bemanningen gjerne lavere. Hvis du bruker gode systemer for adgangskontroll kan resepsjonisten låse hovedinngangen – og gjester som kommer sent kan ringe på for å slippes inn. Hvis du har et kamera ved inngangen, kan personalet se hvem som ringer på og åpne døren med en app.
3. Securitas kan ta ansvar for å slippe inn gjester om natten
Hvis du ikke har mulighet til å ha personell på stedet om natten kan Securitas og kameraoperatørene våre hjelpe til. Fra alarmsentralen kan vi se hvem som ringer på og åpne døren for autoriserte gjester.
4. La Securitas bemanne resepsjonen
Våre ansatte kan bemanne resepsjonen for deg. Da får du en person på stedet som er opplært i service, sikkerhet, brannsikkerhet og førstehjelp. Med resepsjonisttjenester fra Securitas trenger du ikke å bekymre deg for underbemanning ved sykefravær. Vi sørger for at noen stepper inn hvis resepsjonisten blir syk.
5. Patruljerende områdevekter
Ved lavere bemanning om kvelden og natten kan det være vanskelig for personalet å holde oversikt over hele hotellområdet. Med patruljerende områdevektere får du et ekstra par øyne som sjekker området og lokalene.
6. Utgangskontroll
Hotellrommene er ikke så utsatt for eksterne trusler ettersom potensielle tyver sjelden vet hva gjestene har med seg. Et mer aktuelt problem kan være utro tjenere blant de ansatte som tar med seg ting fra rommene. Dersom du benytter deg av tjenester for utgangskontroll, kan Securitas komme og utføre kontroller av personalet på tilfeldig valgte dager.
7. Tydelige rutiner i tilfelle brann
Ved brann er du ansvarlig for alle gjestene og personalet på hotellet. Ved å lære opp evakueringsledere får du utpekte personer blant personalet som skal ta ekstra ansvar og sørge for at alle kommer ut til samlingsstedet, eller at folk blir ledet til nærmeste branncellegrense. Hvis du har et hotell med flere etasjer, kan det hende du trenger en evakueringsleder per etasje, slik at du effektivt kan dekke større deler av hotellet.
8. Regelmessige øvelser er viktig
Det er vanskelig for nye gjester å vite hvordan de skal reagere hvis det oppstår brann. Den beste måten å forberede seg på er å sørge for regelmessige brannøvelser for de ansatte. Alle må vite hvordan brannslukningsapparatene brukes, og hvilket apparat som skal brukes til hvilken type brann. I Securitas hjelper vi deg gjerne med riktig opplæring innen brannvern, opplæring av evakueringsledere eller praktisk opplæring i bruk av brannslukningsutstyr.
9. Invester langsiktig
Sikkerhetsarbeid kan virke dyrt og komplisert, men husk at prisen kan bli høy hvis det skjer en uønsket hendelse. Sørg derfor for å beskytte gjestene dine, besøkende og deg selv mot potensielle risikoer. Ta vare på denne listen, og se gjennom den fra tid til annen. Behovene og kravene til sikkerhet endres over tid og det betyr at sikkerhetsarbeidet ikke har en begynnelse eller en slutt – det er noe som pågår hele tiden.
Samarbeid med en trygg sikkerhetspartner
Securitas hjelper deg med sikkerheten – fra start til slutt. Vi gjennomfører en innledende risikovurdering og har både ekspertisen og sikkerhetsutstyret du trenger. Etter hvert som bedriften utvikler seg, hjelper vi deg med å oppgradere sikkerhetsløsningene til dine behov. På den måten kan du alltid føle deg trygg og fokusere på virksomheten din.
Vi kan ta ansvar for hele prosjektet, fra installasjon, service og operatørtjenester – eller bare deler av kjeden. Alt avhenger av hvilke behov du har. Hvis du velger å samarbeide med Securitas om alle aspekter av prosjektet, får du én kontaktperson og én motpart å forholde deg til hele veien, slik at du unngår detaljert planlegging med flere ulike leverandører.