Ofte stilte spørsmål
-
Om Securitas
-
Med over 90 års erfaring med å beskytte de tingene som betyr noe for deg, har vi sett mer enn de fleste. Det er årsaken til at Securitas er valgt som partner for selskaper over hele verden. Som en global ledende aktør, beskytter vi noen av de største selskapene i verden og jobber med bedrifter i alle segmenter. Ikke bare vet vi hvordan vi kan sikre små bedrifter akkurat som din, men vi gjør det ved å skreddersy tilbudet vårt til dine behov.
Når du velger Securitas, velger du en pålitelig partner som vil veilede deg, fra første samtale til installasjon, og vil være tilgjengelige når og hvis det skulle oppstå nye behov. Uansett hvor størrelse på bedrift du driver, får du alltid:
- 24/7 alarmovervåking fra vårt kontrollsenter
- Rask respons fra Securitas Alarmsentral
- Profesjonell installasjon og årlig vedlikehold
- Fast månedlig kostnad og oversiktlig prising
- Fleksible løsninger som vokser med virksomheten din
- Gratis sikkerhetsrisikovurdering
-
Det er mange fordeler for en liten bedrift å velge Securitas som sikkerhetspartner. Våre smarte løsninger har mange fordeler. Her er noen eksempler:
- 24/7 overvåking fra Securitas Alarmsentral sikrer rask respons i tilfelle sikkerhetsbrudd.
- Uansett hvor du befinner deg, vil Securitas Alarmsentral sørge for rask respons når det oppstår behov.
- Vi sørger for kvalitet i sikkerhet: Securitas sørger for profesjonell installasjon samt kontinuitet og kvalitet på den totale løsningen. Vi kaller for eksempel inn manuell beskyttelse hvis det oppstår feil.
- Fordi sikkerhet ikke bør være en byrde for en bedriftseier, kan Securitas sørge for forhåndsfinansiering: du betaler et fast månedlig beløp i løpet av avtaleperioden.
- Vi forstår at planene kan endre seg for en bedriftseier. Våre løsninger gir fleksibilitet og skalerbarhet hvis bedriftens behov forandrer seg.
- Securitas gir alltid gratis sikkerhetsrisikovurderinger.
-
-
Sikkerhetsløsninger for min virksomhet
-
Det er mange måter å sikre bedriften din på. Du kan gjøre mye selv, men du kan også ta kontakt med en pålitelig partner for å be om hjelp til å finne den riktige sikkerhetsløsningen for dine behov.
- Alle bedrifter er forskjellige og trenger derfor ulike sikkerhetsløsninger. Med riktig alarmsystem trenger du ikke å bekymre deg for at noe skal skje når du ikke er på jobben. Hvis ulykken skulle inntreffe, blir du umiddelbart varslet og den rette innsatsen for hva situasjonen krever blir satt inn.
- Kameraovervåkning gir et bedre og raskere helhetsbilde av hva det er som skjer. Det øker sikkerheten til de ansatte, er gode som bevis og skremmer bort folk med dårlige intensjoner. Jobber noen av dine ansatte alene i dag? Vi sørger for å holde dem trygge med teknologier som panikkknapper og fjernovervåking.
-
Uansett om du har en større eller en mindre bedrift, bør du alltid strebe etter å ha en trygg og sikker arbeidsplass.
- Mindre bedrifter står overfor de samme potensielle sikkerhetsrisikoene som større bedrifter når det gjelder brannfare, ansatte som jobber alene (oftere for SMB-eiere), innbrudd m.m.
- Du vil alltid at dine ansatte og kollegaer skal føle seg trygge, uansett tid på dagen, oppgaven de gjør eller hvor kontoret ligger.
- Som en liten bedrift bør det alltid oppmuntres til lettvindte løsninger, og ved å bruke de smarte og enkle tjenester til Securitas får du full kontroll over sikkerheten ved å ha riktig utstyr og rutiner.
- Når en ulykke inntreffer, må du sørge for at du hadde de riktige sikkerhetstiltakene for å få kompensasjon fra forsikringsselskapet.
-
-
Alarmtjenester for små bedrifter
-
Dersom du vil øke sikkerheten på arbeidsplassen, er det fornuftig å starte med å installere en alarm. Med det rette alarmsystemet er du alltid klar over hva som skjer i lokalene dine, selv om du ikke er på stedet. Det er en effektiv og kostnadseffektiv måte å handle på hvis en ulykke skulle oppstå.
Alarmløsninger er grunnlaget for å sikre bedriften din, men for å forhindre andre uhell bør du også vurdere tilleggstjenester som vektertjenester eller kamerabasert overvåkning.
-
Før du velger en alarm for lokalene dine, er det viktig å være klar over hvilke risikoer du, dine ansatte og arbeidsplassen står overfor. Først må du identifisere hva som er den største sikkerhetstrusselen mot virksomheten din.
Avhengig av hvilken type virksomhet du eier, kan du være mer utsatt for visse sikkerhetsrisikoer (f.eks. innbrudd, brannfare, værforhold, hærverk, tyveri, arbeidsulykke osv.). Det er viktig å forstå hvilke sikkerhetsbehov dere har for å kunne velge den alarmen som passer deg best. Dette vil hjelpe deg å forstå hvor du skal begynne og hva du skal prioritere. Nå som du kjenner risikoene, er neste trinn å finne den mest relevante sikkerhetsløsningen og utstyret for å sikre virksomheten din.
Noen sikkerhetsløsninger er vanlige for alle bedrifter, mens andre bare trengs av noen få. For eksempel vil nesten alle småbedrifter trenge en alarm. Husk at vi alltid kan hjelpe deg med å finne den rette løsningen for dine sikkerhetsbehov. Kontakt oss for en gratis risikovurdering. Våre eksperter skreddersyr gjerne vårt tilbud til dine spesifikke behov.
-
Den beste alarmen for bedriften din blir valgt ut fra dine sikkerhetsbehov. Det å gjennomføre den rette risikovurdering i samarbeid med Securitas vil gjøre det mulig å velge den beste sikkerhetsløsningen som passer alle dine behov.
-
Ikke alle bedrifter står overfor de samme risikoene. For å velge den beste alarmen til bedriften din, må du først være klar over risikoene dine ansatte og arbeidsplassen står overfor. Er din virksomhet i fare for innbrudd? Eller brannfare? Kanskje er uvedkommende i arealer dere disponerer en stor risiko som du trenger å ta hånd om? Kartlegg alle risikoene som kan sette virksomheten din i fare. Dette vil hjelpe deg med å forstå hva du skal legge vekt på og hvilke sikkerhetsløsninger som passer best til dine behov.
Basert på dine sikkerhetsbehov kan du velge å enten implementere en alarm som du vil installere og overvåke selv, eller en alarm som overvåkes profesjonelt og har vaktoppringning som en del av tjenesten. For små bedrifter vil det å overlate installasjonen, overvåkingen og vedlikeholdet av alarmen din til en pålitelig partner sørge for at du kan fokusere på det du gjør best: drive bedriften.
-
-
Andre spørsmål
-
En vekter jobber for et autorisert sikkerhetsselskap med å utføre sikkerhetsoppgaver. Vektere er normalt uniformert og hovedoppgaven er tilsyn og overvåking av ulike typer objekter. Vekterne besøker ofte en rekke forskjellige kunder i løpet av en vakt.
Ved stasjonær overvåkning i f.eks. industrianlegg eller i en resepsjon vil vekteren være på stedet i hele arbeidstiden. Rollen inkluderer flere oppgaver, som beredskap, nødsituasjoner på anlegg, låsing og åpning av butikker, og annet sikkerhetsskapende arbeid.
-
Securitas har ambisjoner og mål om å kunne reagere så raskt som mulig. I Norge er Securitas en svært stor vaktorganisasjonen med over 350 patruljebiler over hele landet. Dette gir oss muligheten til å handle raskt. Utrykningstid avhenger av hvor i landet det er, trafikk og føre ved utrykning.
-
Hendelsesforløpet kan variere, avhengig av type alarm som blir utløst. Nedenfor har vi oppsummert hva som skjer for ulike scenarier. Når alarmen går blir hendelsen enten registrert som en «teknisk aktivering» eller «handlingsbasert aktivering», og videresendes til Securitas alarmsentral via mobilnett eller fast forbindelse (bredbånd).
Hvis alarmen utløses av en teknisk feil (f.eks. batterifeil, strømbrudd, linjefeil eller overføringsfeil) blir du varslet via push-varsling og/eller e-post, avhengig av innstillingene du har angitt som kunde.Hvis alarmen utløses av en handling (dvs. en hendelse):
- Et signal sendes til Securitas alarmsentral samtidig som kunden varsles via push-varsling og/eller e-post, avhengig av aksjonsplanen som er avtalt med kunden. Registrerte videoer eller bilder sendes også til alarmsentralen.
- Operatøren på alarmsentralen ringer det nummeret du har oppgitt på kontoen din som kunde. Det blir bedt om at en personlig kode oppgis. - Hvis operatøren får riktig kode, vil de sammen med deg avgjøre om det er behov for tiltak og videre aksjon. Hvis de mottar feil kode, eller ingen respons i det hele tatt, sendes en vekter til stedet der alarmen gikk. Vekteren vil deretter handle ut fra situasjonen (observere og varsle nødetater, gi førstehjelp, sikre et ødelagt vindu etc.)
- Et signal sendes til Securitas alarmsentral samtidig som kunden varsles via push-varsling og/eller e-post, avhengig av aksjonsplanen som er avtalt med kunden. Registrerte videoer eller bilder sendes også til alarmsentralen.
-
Det er utfordrende å drive en bedrift. Securitas gjør at du kan føle deg trygg på en enklere måte. Vi skreddersyr sikkerheten ut fra de behovene bedriften og de ansatte har. Du får riktig beskyttelse og total kontroll over kostnader i tilfelle uventede hendelser. Å kjøpe alarm fra en sikkerhetsleverandør som Securitas bidrar til mange fordeler for deg som er bedriftseier:
- Installasjonen er av sikkerhetsutstyret ditt ivaretas av teknikere som kan vurdere hvor alarmene skal plasseres.
- Du trenger ikke å tenke på vedlikehold. Vi vedlikeholder utstyret slik at du vet at det alltid fungerer som det skal.
- En profesjonell alarmsentral er alltid klar til å iverksette tiltak hvis noe går galt.
- Profesjonell overvåkning er mer effektivt enn egen overvåkning. Det har høyere kvalitet og er mer pålitelig.
- Du får en tilpasset sikkerhetsløsninger basert på dine spesifikke behov og omstendigheter.
- Integreringen av sensorer og annet tilleggsutstyr, med allerede eksisterende utstyr, er mer effektivt når det gjøres av en sikkerhetsleverandør.
-
Vil du vite mer? Vi kontakter deg gjerne!
Våre eksperter hjelper deg å finne sikkerhetsløsningene som er tilpasset deg og din bedrift
Takk!
En av våre sikkerhetsrådgivere vil kontakte deg i løpet av kort tid!